1 Mayıs 2016 Pazar

güneş diğer yıldızları yer

 abduction, alice, and dark resmi




 Şimdi gel, bak yıldızların altındayız dinle geceyi. Şimdi gel kollarıma uzan ve korktuğunu hissettir bana; koruyacağım seni. Şimdi gel, sana bir hikaye anlatacağım. Bak yıldızların altındayız ve seni zerre bilmiyorum. Zerre istek de yok içimde tanımak için. Kız,erkek, belki çocuksun, belki benim kadar varsın. Belki ruhun yaşlandı yıllar önce belki tanıdıksın ya da yabancı. Belki öldün, bedeninden uzaktasın. Pek ilgilenmiyorum. Sadece gel uzan. Korktuğunu biliyorum. Aslında bana bakmaya bile korktuğunu biliyorum ama ben kötü biri değilim. Kork sen, ben koruyacağım seni.
Şimdi gel, yüksekçe bir binanın çatısındayız. Hayalini dinle şimdi. Yıldızlar yukarıda ve geride kalan her şey, insanlar dahi ayaklarının altında. Şimdi gel sana şehri göstereceğim. Şimdi sana acı gerçekleri ve acımasız yalanları anlatacağım. Şimdi gel, uzan önce yıldızları say. Bittiğinde ve gözlerimin içine baktığında sana gözbebeklerinde parlayan şehri ve ışıklarını anlatacağım.
Ana caddeleri,kalabalıkları ve kargaşayı. Gürültüyü. Ara sokaklara bakmak ister misin? Kimsesizliğe ve çaresizliğe, ölüme,yutulan çığlıklara,karanlık ve sessizliğe. 
 İstersen bütün evleri tek tek gezelim. Mutluluğa sevgiye,aileye, kavgaya, üzüntülere,strese,eğlenceye ve bütün o arzulara arsızca şahit olalım.
 Uçup her apartmanın çatısına konalım ve duvarlara başımızı yaslayıp bütün sırları dinleyelim.
Şimdi gel, korkuyorsun ben koruyacağım seni. Şimdi geceye teslim ol. Yüzünde bir maske var, içimi ürpertiyor. Çıkar maskeni, duygularını haykır yeni ay'a. Hislerini görmek istiyorum. Şimdi gel bir olalım. Yüreğini aç ve gözlerime bakarak ağla. Bak karardı gece ve karardı gözlerimiz. Kimse duymayacak seni ağla. Dinle,gözyaşları masumdur. Kim olduğun önemli değil eğer ağlıyorsan; bir şairin katili ya da bir gecenin kabusu olsan da, ben affederdim seni. Gözyaşı pişmanlık ya da acıyı saklar. Bunlar sel olmuşsa sende, gel canımın en içi ol; kollarıma uzan. Şehri unut şimdi sana insanları boşver desem, boşveremeyeceksin bilirim. Düşün bütün elinde bıçak olan kötüleri, kaldırımda aşkı arayanları düşün bütün şirk koşanları ve farkında olmayanları. Bütün günahları düşün ve umutsuz günahkarlarını.İyiler yok belki de, iyi sandıkların henüz sana kötülük yapmamış kötü kahramanlardır. Sen kork insanlardan, ben koruyacağım seni.
 Şimdi gel,unut bunları. Uzan ve yıldızları say güneş doğmadan. Güneş doğduğunda diğer yıldızların ışığını söndürmüyor,izin verme seni kandırmalarına. Güneş diğer yıldızları yer,yamyam misali. Korkunç gerçek böyle.
Bak şimdi hayalini dinle. Yüksekçe bir binanın çatısındayız. Atlamak istersen koruyamam seni ama eşlik ederim bu başkaldırıya. Şimdi gel uzan. Hikayem bitmedi daha ama gece bitecek. Güneş doğacak ve biz sisli boş bir sokakta yürürken bir arabanın ön camında ağlamaktan şişmiş gözlerimize bakacağız. Buğulanmış camlarına var oluşumuzu yazacağız. Adını sormayacağım. Belki bir tarih yazacağız ama ben hangi yılda olduğumuzu da sormayacağım. Günleri karıştıracağız. Sonra, gece izlediğimiz caddelerden birinde sırt sırta duracağız. İnsanlar yataklarında gözlerini ovuştururken, on adım atıp aniden birbirimize döneceğiz. Silah doğrultmayacağım sana ama sen en derin yarayı açarak kazanan kovboyu olacaksın kasabanın. Gözüne güneş vuracak karşıdan,kısacaksın karanlık gözlerini. Kaybolacağım ben. Sonra tekrar arkanı dönüp yürüyeceksin. Ölü bir kuşun tüylerini alıp yarama değdireceğim ve solan ağacın kuru yapraklarından birine, seni yazacağım kırmızıyla. Damarlarımda akıp kanıma karışacaksın. Veda etmeden ayrılacağız ve tekrar görüşürüz gibi boş vaatlerden bahsetmeyeceğiz. Tekrar görüşmeyeceğiz. Güneş doğunca sen benim varlığımdan bihaberken, ben sen unutmayacağım. Masken var tanımayacağım seni; ortak hisleri paylaştık, birbirimizin yüreğine ağladık, unutamayacağım seni.
Şimdi yüksekçe bir binanın çatısındayız güneşe az kaldı.

Hikayem bitmedi. Bu anlattıklarımın da hiç anlamı yoktu. Sadece birkaç dakika kaybolmanı istedim zihnimin derinlerinde. Kilometrelerce uzakta da olsan, hiç duymadan sesimi, aklımdan geçen karmaşaları hissedebildiysen, ne  mutlu var oluşumuza.

Velhasıl,
Şimdi gel kollarıma uzan ve korktuğunu hissettir bana. Koruyacağım seni. Ama önce uzan ve yıldızları say. Bitene kadar burdayım ben. Yüze gelmeden güneş doğarsa ya da sıkılırsan, kork sen atlarız beraber.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

nolur yorum yapın